Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2009

ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΚΑ.

- Είναι υπερτιμημένος Προβάλλεται ως ο καλύτερος στο είδος του από ανθρώπους που δεν έχουν διαβάσει άλλα κόμικς στη ζωή τους (ούτε αυτά που έχουν επηρεάσει τον Αρκά). Θεοποιείται χωρίς να υπάρχει μέτρο σύγκρισης (είναι σαν εγώ που δεν κατέχω το θέμα να ακούσω ένα κομμάτι κλασσικής μουσικής σε μια διαφήμιση και να αποφανθώ ότι είναι το μεγαλύτερο αριστούργημα της!). Όπως και ο Harry Potter ΔΕΝ είναι το καλύτερο βιβλίο και ο Paolo Coelho ΔΕΝ είναι ο καλύτερος συγγραφέας έτσι και ο Αρκάς ΔΕΝ είναι ο καλύτερος κομίστας (ούτε κατά διάνοια!). Πουλάει 1.000.000 αντίτυπα παραπάνω από κόμικς (ξένα και ελληνικά) που είναι 1.000.000 φορές καλύτερα από αυτόν.

-Δεν έχει εξελίξει καθόλου την τέχνη του. Από τότε που έχει αρχίσει κάνει συνέχεια το ίδιο πράγμα χωρίς να έχει ανοίξει καθόλου τους ορίζοντες του ούτε σε ύφος ούτε σε θέμα ούτε σε μορφή (στριπάκια μια ζωή, μην περάσουμε την μία σελίδα συνεχόμενης ιστορίας καιγόμαστε!). Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό. Είναι μια σεβαστή επιλογή πολλών καλλιτεχνών, που δεν θα με πείραζε τόσο αν δεν ίσχυε το παρακάτω...

-Η ποιότητα των κόμικ του βρίσκεται σε διαρκή πτώση. Ο "Κόκκορας" ήταν μια καλή αρχή, συνέχισε ικανοποιητικά με τον "Ισοβίτη", κατάφερε να κρατηθεί κάπως με τις "Χαμηλές Πτήσεις" αλλά μετά; "Πειραματόζωα - Καστράτο - Η Ζωή Μετά" ήταν το ένα χειρότερο από το άλλο με αποκορύφωμα το τωρινό "Συνομήλικοι" που απλά δεν διαβάζεται. Νομίζω ότι ακόμα και θαυμαστές του θα συμφωνήσουν μαζί μου. Ποιοι θαυμαστές θα μου πεις, η πλειοψηφία τον διαβάζει από συνήθεια, επειδή προβάλλεται από τις εκδοτικές (βρίσκεις τα βιβλία του εύκολα και παντού) και επειδή δεν γνωρίζει ότι υπάρχει κάτι διαφορετικό στα κόμικς.

-Με έχει εκνευρίσει λίγο το στυλάκι "δεν εμφανίζομαι πουθενά, αφήνω το έργο μου να μιλήσει για μένα". Μπορεί κάποιος να το θεωρήσει δικαιωματική επιλογή του αλλά και κάποιος άλλος να το δει σαν ένα εναλλακτικό κόλπο marketing. Το σίγουρο είναι ότι το διασκεδάζει που έχει γίνει θέμα η ταυτότητά του και πιστεύω ότι τα κίνητρα αυτής της απόφασης δεν είναι τόσο βαθυστόχαστα όσο νομίζουν η περισσότεροι .

-Δεν έχει βοηθήσει ΚΑΘΟΛΟΥ τα κόμικς στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο ότι η μανιέρα στο έργο του Αρκά (τέσσερα καρεδάκια-αστείο-πάμε παρακάτω) δεν συμβάλλει στο να κερδίσουν τα κόμικς ενήλικη υπόσταση στα μάτια του κοινού αλλά κυριώς ότι δεν έχει ασχοληθεί με ΚΑΝΕΝΑ τρόπο να προωθήσει το μέσο. Είχε τη δύναμη να βελτιώσει την εικόνα τους και να συνεισφέρει στην καταπολέμηση της ελληνικής αντίληψης ΚΟΜΙΚΣ = ΜΙΚΥ ΜΑΟΥ αλλά δείχνει ικανοποιημένος με την κατάσταση και απρόθυμος να "χάσει" το μονοπώλιο του στο χώρο (ο Δοξιάδης π.χ. έκανε ΕΝΑ κόμικ, και δεν χάνει ευκαιρία να εξυμνεί το μέσο και μιλάει για τα κόμικς που αγαπάει!).

Σίγουρα δεν φταίει μόνο αυτός για ορισμένα από τα πράγματα που αναφέρω. Υπάρχει ευθύνη τόσο του κοινού όσο και των εκδοτικών εταιριών. Πρέπει να πώ όμως ότι από τους ανθρώπους που έχω γνωρίσει και ασχολούνται σοβαρά με τα κόμικς, άλλοι ξεκίνησαν με Disney (κυρίως Carl Barks), άλλοι με κόμικς της Marvel ενώ άλλοι με Asterix και Lucky Luke. Όποιον έχω συναντήσει που διαβάζει Αρκά συνήθως μένει εκεί και δεν πάει λίγο παραπέρα...

25 σχόλια:

  1. Μπράβο. Μπράβο.
    Σοβαρά όμως, μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Thanks Bill! Καλώς ηρθες πίσω! (lol). Χάσαμε και την εκπομπή σου την Πέμπτη. Από συμπαράσταση δεν έκανε ούτε ο Τάσσος την επόμενη μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το lol κολλάει στο ότι είμαι σίγουρος ότι σου τη σπάει αυτή η ατάκα. Η έκφραση "Καλό κουράγιο" ταιριάζει καλύτερα στην επιστροφή στην Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φανατικη αναγνωστρια κομικ εδω και πανω απο 5 δεκαετιες, εχουν περασει απο τα ματια μου ΤΑ κομικ λεμε και ο Αρκας ειναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ, εχει κατορθωσει να ειναι αναγνωρισιμος διεθνως, ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, αν σου λεει κατι αυτο.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ..απο ενα σημειο και μετα, ειναι θεμα γουστου.. Δε μπορει κανεις να με αναγκασει π.χ. να μου αρέσει η Ποκαχόντας!
    Δεν σου αρεσει ο Αρκας, οκ, αλλα απο αυτη την εκφραση μεχρι την απαξιωση υπαρχει καποια αποσταση -νομιζω δλδ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε κάποια συμφωνώ. Αλλά νομίζω ότι είσαι πολύ ισοπεδωτικός όσο αφορά την δουλειά του μέσα στο χρόνο. Σίγουρα σήμερα έχει χάσει το παιχνίδι, σίγουρα έχει χάσει την αίγλη που είχε, αλλά δύσκολα να βρεις κάποιον σημαντικότερο Έλληνα κομίστα που έκανε στριπ με κάποιο νόημα και βάθος.
    Αν σε ενδιαφέρει η δική μου κριτική:
    http://kitchendangerous.blogspot.com/2008/12/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θα συμφωνήσω με τη Ροδιά και θα συμπληρώσω ότι ότι το να θεωρητικοποιούμε την απαρέσκειά μας απέναντι σε κάτι συνήθως μας οδηγεί σε μια ανάλυση θεολογικού τύπου, όπου προσαρμόζουμε όλα τα δεδομένα στο συμπέρασμα στο οποίο έχουμε ήδη καταλήξει εκ των προτέρων. Για του λόγου το αληθές ας πάρουμε τα σημεία που αναφέρεις ένα-ένα:
    - Το ότι πολλοί που δεν έχουν διαβάσει άλλα κόμικς θεωρούν καλύτερο κομίστα τον Αρκά δεν μας λέει τίποτα για το αν αυτός είναι όντως καλός (όχι "ο καλύτερος": ακόμα κι αυτοί που λένε "ο καλύτερος" και δεν έχουν διαβάσει άλλους, είμαι σίγουρος ότι αν τους πει κάποιος ότι δεν έχουν μέτρο σύγκρισης θα απαντήσουν: "Εντάξει, έχεις δίκιο. Εννοώ ότι μου αρέσει πάρα πολύ") . Υπάρχουν και πολλοί, όπως η Ροδιά ή εγώ ή πάμπολλοι φίλοι μου, που έχουμε διαβάσει πολλά κόμικς και θεωρούμε πολύ σπουδαίο κομίστα τον Αρκά και σίγουρα έναν από τους αστειότερους που έχουμε διαβάσει. Η σύγκριση με τον Harry Potter ή με τον Coelho είναι τουλάχιστον ατυχής. Όσοι διαβάζουν συστηματικά fantasy (για την πρώτη περίπτωση) ή "σοβαρή" λογοτεχνία (για την δεύτερη περίπτωση) απεχθάνονται και τον Harry και τον Paolo. Δε νομίζω ότι συμβαίνει το ίδιο με τη γνώμη που έχουν για τον Αρκά όσοι διαβάζουν συστηματικά κόμικς και δη χιουμοριστικά. Τα περί ενός 1.000.000 μόνο ως σχήμα λόγου μπορώ να τα εκλάβω οπότε τα αφήνω κατά μέρος.
    - Πρώτον, ο Αρκάς έχει γράψει ένα άλμπουμ που είναι μια ολόκληρη ιστορία και όχι στριπάκια της μιας σελίδας: ψάξε λίγο τα άλμπουμ του Κόκκορα. Δεν έμεινε σε αυτό το στυλ γιατί δεν του πήγαινε. Επιπλέον, τα άλμπουμ του "Ξυπνάς μέσα μου το Ζώο" εχουν διαφορετική φόρμα από όλα τα υπόλοιπα. Τρίτον και σημαντικότερο, κομίστες όπως ο Schultz ή ο Quino χρησιμοποίησαν την ίδια φόρμα για δεκαετίες . Κι αυτοί μικροί είναι;
    - Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα μεν, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι δυνατόν να προβάλλεται ως αντικειμενική πραγματικότητα η υποτιθέμενη πτώση της ποιότητάς του Αρκά στον χρόνο.
    - Μακάρι όλοι οι καλλιτέχνες που δεν κάνουν performing arts να μην αποκάλυπταν την ταυτότητά τους στο κοινό και ας ήταν για λόγους marketing. Όπως και να 'χει όμως το να λες ότι η κρυφή του ταυτότητα μπορεί να είναι και εναλλακτικό marketing δεν είναι τίποτα άλλο από μια φτηνή δίκη προθέσεων.
    - Έχει βοηθήσει ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ τα κομικς στην Ελλάδα! Πώς; Μα με το ότι χάρη στα δικά του κόμικς, το είδος απέκτησε αναγνώστες πέρα από τα target group "άνδρες 08-30" και κορίτσια 08-13" και βγήκε από την παιδικότητα του Disney και του Ποπάυ και την ανυποληψία του Μπλεκ, του Αγοριού, των κόμικς της Marvel (όλα αυτά καλά και άγια για μένα). Αν οι αναγνώστες του Αρκά δεν εμβάθυναν παραπάνω, δε νομίζω ότι ευθύνεται ο ίδιος. Δεν βλέπω το λόγο για τον οποίο θα έπρεπε να βγαίνει και να "διαφημίζει" το είδος...
    Κλείνοντας θα σημειώσω ότι η δική μου εμπειρία είναι διαμετρικά αντίθετη απ' τη δική σου σε σχέση με τους γύρω μου που διαβάζουν κόμικς: όλοι τους διάβαζαν ή διαβάζουν ΚΑΙ Αρκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα! Εγώ θα συμφωνήσω στο ότι η ποιότητα της δουλειάς του έχει πέσει κατακόρυφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλημερα!
    εγω θα συμφωνησω με τον dustroad. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγώ θα συμφωνήσω με τον Παν Παν. Τρενάκι κι έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα συμφωνήσω ότι είναι θέμα γούστου, μου αρέσει ο Αρκάς. Αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε το εξής: όπως πριν από τον Harry Potter (που αναφέρεις) υπήρχε η Mary Poppins, έτσι και πριν από τον Αρκά υπήρχε ο Gary Larson.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καταρχήν να ευχαριστήσω όλους όσοι μπήκαν στον κόπο να γράψουν την άποψή τους στο Blog. Απαντάω σε όλα τα σχόλια στο Blog μου αλλά μπήκα σήμερα και βρήκα πολλά μαζεμένα οπότε θα τα πάρουμε τα πράγματα σιγά σιγά. Δεν υπάρχει ανάγκη να απολογηθώ για τις απόψεις μου αλλά μπορεί να χρειάζεται να διευκρινίσω κάποιες λεπτομέρειες.

    @ Rodia: εννοείται ότι είναι θέμα γούστου, αν και δεν καταλαβαίνω γιατί στο παράδειγμά σου χρησιμοποιείς την ποκαχόντας η οποία ΔΕΝ είναι κόμικς. Επίσης ΔΕΝ τον απαξιώνω απλά κάνω κάποιες σκέψεις. Αναφέρω στο άρθρο ότι έχω διαβάσει και έχω ευχαριστηθεί τις πρώτες δουλειές του.

    @ Yellow Kid: Μου άρεσε πολύ το κείμενο σου και χαίρομαι που βρήκες κάποια points που κάνω στο άρθρο μου ενδιαφέροντα. Αυτός ήταν και ο στόχος μου. Όπως αναφέρεις και εσύ "λόγω του κατεστημένου του στο περιοδικό τύπο"(ακόμα και η Βαβέλ έκανε τρελές πωλήσεις στις αρχές της δεκαετίας του 80 και ήταν στα καλύτερά της, εδώ διαφωνώ μαζί σου) δεν έχει γραφτεί ποτέ ούτε μια παράγραφος αρνητική για τον Αρκά. Σίγουρα έχει και θετικά στο έργο του άλλα ήθελα να καταγράψω κάποια στοιχεία που με ενοχλούν του τα οποία μέσα στην γενική θεοποίηση του δεν ακούγονται ποτέ. Η άποψη μου για τον Αρκά συνοψίζεται στην πρώτη γραμμή. Δεν λέω είναι κακός αλλά είναι ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΟΣ.

    @ gazakas: Έχεις επιχειρήματα και μου αρέσει ο τρόπος που τα εκφράζεις (αν και να ξέρεις ότι με την αναφορά στην ίδια παράγραφο του Quino και του Schulz με τον Αρκά κόντεψες να μου προκαλέσεις εγκεφαλικό :p) αλλά φοβάμαι ότι τελικά είναι θέμα γούστου. Είπα και στο άρθρο ότι δεν πειράζει να χρησιμοποιείται η ίδια φόρμα αλλά στον Αρκά η ποιότητα των κόμικς του είναι σε διαρκή πτώση. Αυτό όντως είναι υποκειμενικό αν και ειλικρινά είσαι ο πρώτος που ακούω να υποστηρίζει την τωρινή δουλειά του Αρκά. Διαφωνώ πάρα πολύ μαζί σου και στην τελευταία παράγραφο και στο πόσο βοήθησε τα κόμικς και πόσοι από αυτούς που διαβάζουν Αρκά διαβάζουν και άλλα κόμικς (φαίνεται απλά έχουμε άλλο κύκλο), αλλά δεν έχω να πώ κάτι παραπάνω για το θέμα απ' ότι έγραψα στο άρθρο μου. Χαίρομαι πάντως που κατέθεσες τις απόψεις σου και μπορεί κάποιος να τις διαβάσει μαζί με το άρθρο.

    @Μιχάλης Τσαντίλας:Νομίζω και εγώ ότι ειδικά οι 'Συνομήλικοι' είναι με διαφορά ό,τι χειρότερο έχει κάνει στην καριέρα του.

    @pan pan/dark tyler: Σε όποιον συμφωνεί δεν έχω να προσθέσω τίποτα από αυτά που είπα στην αρχή.

    @Thomas Xomeritis:Πολύ εύστοχη η παρατήρηση σου για τον Larson, συμφωνώ απόλυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. (αν και να ξέρεις ότι με την αναφορά στην ίδια παράγραφο του Quino και του Schulz με τον Αρκά κόντεψες να μου προκαλέσεις εγκεφαλικό :p)

    Πράγμα που αποδεικνύει ότι πρόκειται απλώς για τον ξιπασμένο επαρχιωτισμό και την εγχώρια μικροψυχία. Αν ο Αρκάς δεν ήταν Έλληνας (πράγμα που πολλοί πίστευαν τον πρώτο καιρό) θα εθεωρείτο από τους εδώ «γνώστες» ο μεγαλύτερος comic-strip δημιουργός όλων των εποχών. Ως ντόπιος όμως μας πέφτει λίγος.
    Παρόμοιο είναι και το σύνδρομο: αφού-αρέσει-στους- πολλούς –είναι-για-τα-μπάζα. Ο Αρκάς όχι μόνο δεν έχει πέσει ποιοτικά όσο περνούν τα χρόνια, αλλά εξελίσσει την τέχνη του με απαράμιλλο τρόπο. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ταυτόχρονα διευρύνεται και το κοινό του κι έτσι «εμείς οι λίγοι που τον είχαμε ανακαλύψει πριν από το βάρβαρο πλήθος, προτιμούμε μόνο τις αρχικές του σειρές . Πως αλλιώς θα διαφέρουμε άλλωστε, από την κουτσή Μαρία; Αν ο Αρκάς μας είχε κάνει τη χάρη να παραμείνει γνωστός μόνο σε μια δράκα μυημένων τότε θα πίναμε νερό στο όνομά του».
    Τι να πει κανείς; Συνέβη σε όλους όσους τόλμησαν να ξεχωρίσουν σ’ αυτή τη χώρα. Γιατί να μην συμβεί και στον Αρκά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δηλαδή, εγώ και οι φίλοι μου, από συνήθεια "κλαίμε" από τα γέλια με τον Αρκά; Ή μήπως επειδή μας υποχρεώνουν οι εκδοτικές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Ανώνυμος: Νομίζω ότι δεν στέκουν αυτά που λές.

    Άλλο να έχουμε διαφορετική άποψη και να διαφωνούμε και άλλο να ΜΑΝΤΕΥΕΙΣ χωρίς να με γνωρίζεις γιατί κατέληξα σε αυτή την άποψη και πώς σκέφτομαι.

    Εμένα δεν μου αρέσει ο Αρκάς εσύ τον θεωρείς τον μεγαλύτερο δημιουργό comic-strip όλων των εποχών,(καλύτερο και από τους Herriman, McCay, Schulz, Cegar,Watterson, Kelly, Caniff, Gould και άλλους να υποθέσω?).

    Σημαίνει αυτό ότι είμαι "επαρχιώτης" και"μικρόψυχος"?
    ΤΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ??

    Εγώ όλους όσοι έγραψαν και υποστήριξαν τον Αρκά δεν τους κατηγόρησα, ούτε ανέλυσα τον τρόπο σκέψης τους, ούτε υπέθεσα ότι έχουν "ύποπτα" κίνητρα.

    Δε τον απαξιώνω. Όπως γράφω και στο άρθρο έχω ευχαριστηθεί κάπως τις πρώτες δουλειές του.Επειδή όμως κάποια στοιχεία στο έργο του και την πορεία του ως καλλιτέχνης (και στο κοινό του) με ενοχλούν τα κατέγραψα σε αυτό το Blog ακριβώς επειδή δεν έχουν ακουστεί και έχει επιβληθεί η άποψη που εσύ πρεσβέυεις φίλε Ανώνυμε:
    Ότι σε όποιον δεν αρέσει ο Αρκάς είναι ΑΝΩΜΑΛΟΣ!!

    Στο αμέσως επόμενο άρθρο αναφέρομαι στον Naoki Urasawa ο οποίος έχει πουλήσει ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ αντίτυπα σε όλο τον πλανήτη.
    Γενικά αγαπάω πολλά πράγμα (βλέπε Beatles και The Godfather) που αρέσουν "και στην κουτσή Μαρια" όπως λές οπότε το επιχείρημά σου ότι δεν μου αρέσει επειδή είναι εμπορικός δεν στέκει καθόλου.

    Ούτε το άλλο σου επιχείρημα ότι τον απορρίπτω επειδή είναι Έλληνας ισχύει καθώς μου αρέσουν αρκετοί Έλληνες καλλτέχνες σε διάφορους τομείς(και στα κόμικς).Πιο πρόσφατο παράδειγμα ο Κυνόδοντας που είδα χτες και γάμαγε(μπορεί να γράψω αναλυτικά σε πόστ).
    Οπότε πάει και αυτή η καραμέλα.

    Μην βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα (πέφτεις έξω έτσι κι αλλιώς) και μάθε να δέχεσαι μια άλλη άποψη. Το να θεοποιούμε έναν καλλιτέχνη και όποιον εκφράζει αντίθετη άποψη να τον λέμε με λίγα λόγια κομπλεξικό δεν κάνει καλό ούτε στον καλλιτέχνη τον ίδιον ούτε στην τέχνη γενικότερα. Και νομίζω ούτε σε σένα κάνει καλό να σκέφτεσαι με αυτόν τον τρόπο...

    @ Συνοδοιπόρος: Καλά κάνετε και κλαίτε εσύ και οι φίλοι σου στα γέλια με τον Αρκά όπως καλά κάνω και εγώ και οι φίλοι μου και ΔΕΝ γελάμε με τα αστεία του. Η τέχνη είναι υποκειμενική. Θα σου πρότεινα όμως τελείως για σένα αφού γελάς και σου αρέσει να ψάξεις και να διαβάσεις κι άλλα κόμικς.
    Αυτό τίποτα άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Kingbob νομίζω ότι, απ' όλα όσα γράφεις, αυτό που πραγματικά σε χαλάει σε σχέση με τον Αρκά είναι το τελευταίο.
    Δεν σε χαλάει που θεωρείται ο καλύτερος κομίστας στην Ελλάδα (γιατί μάλλον είναι, λέω εγώ ο αδαής). Δεν σε χαλάει ότι κάνει στριπάκια μια ζωή (εξάλλου όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες κάνουν όλη τους τη ζωή το ίδιο έργο, λέει μια ψυχή). Μάλλον δε το πιστεύεις ούτε εσύ ο ίδιος ότι η ποιότητα του έργου του έχει πέσει τόσο πολύ (προσωπικά γελάω το ίδιο με τον Καστράτο και τον Ισοβίτη). Σίγουρα συμφωνείς ότι απ' το να είναι μαϊντανός και να εμφανίζεται σε εβδομαδιαία βάση σε talk show κλπ έχοντας άποψη επί παντός επιστητού είναι πολύ καλύτερη η επιλογή του να είναι παντελώς άγνωστος.
    Αυτό που πραγματικά λοιπόν σε χαλάει είναι ότι ενώ έχει καταφέρει ο ίδιος να μπει σε κάθε ελληνικό σπίτι - και ΟΧΙ δεν έγινε κατα τύχη αυτό - δεν έχει κάνει τίποτα για να προωθήσει τα κόμικς ως τέχνη. Σου την σπάει ότι στην Ελλάδα πουλάει μόνο αυτός ίσως δέκα φορές παραπάνω απ' όλα τα άλλα κόμικς μαζί. Είναι παραλόγο, συμφωνώ. Σίγουρα υπάρχουν άλλοι κομίστες στον κόσμο πολύ ανώτεροι. Αλλά και πάλι προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι δουλειά του να διαφημίζει το μέσο. Τουλάχιστον όχι με άλλο τρόπο πέρα απ' το έργο του. Τι ήθελες να δίνει συνεντεύξεις και να λέει "διαβάστε κόμικς είναι τέχνη, δεν είναι μόνο μίκι μάους για δεκάχρονα";; Τελικά δεν φταίει αυτός που το ελληνικό κοινό δεν διαβάζει κόμικς (ούτε που ο δίσκος με τις πιο πολλές πωλήσεις απ' όταν γεννήθηκες είναι το ΛΑΤΙΝ του George). Αυτό είναι το ελληνικό κοινό τι να κάνουμε...
    ΥΓ."...όπως καλά κάνω και εγώ και οι φίλοι μου και ΔΕΝ γελάμε με τα αστεία του." Αυτό ήταν ψέμα, εγώ γελάω. Εκτός αν δεν μ' έχεις φίλο!.. loool

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Stalker: Έχουν κάποια βάση αυτά που λές. Βέβαια επιμένω ότι μετά τις "Χαμηλές Πτήσεις" έχει πάρει την κάτω βόλτα η δουλειά του.
    Ότι φταίει και το κοινό που είναι υπερτιμημένος και πουλάει μόνο αυτός το αναφέρω και στο άρθρο μου(ειδικά την σημερινή εποχή που έχουν μεταφραστεί αρκετά καλά κόμικς σε σχέση με παλαιότερα δεν δικαιολογείται). Η κύρια διαφωνία μας είναι στο κατα πόσο μπορούσε και αν έπρεπε να επηρρεάσει την εξέλιξη των κόμικς στην Ελλάδα.
    Ο George που αναφέρεις μην ξεχνάμε ότι μέσα από αυτόν τον υπέροχο δίσκο του μας έφερε και σε επαφή με μουσικές τις Νότιας Αμερικής...LOOOL!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΣΥΓΝΩΜΗ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ?ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΜΕΡΙΚΟΙ??????ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΡΚΑΣ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΓΛΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΑΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ.ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ???ΜΟΥ ΦΕΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΠΛΩΣ ΣΑΣ ΤΗ ΔΙΝΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ,ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΓΡΑΦΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ...Ε ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΚΑΤΙ,Ο ΑΡΚΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΓΛΗ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ (ΦΟΒΕΡΟΙ ΟΙ ΣΥΝΟΜΙΛΙΚΟΙ),ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΡΤΟΥΝΙΣΤΑΣ (ΤΡΕΛΟ ΓΕΛΙΟ).ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ,ΚΑΤΙ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΚΟΜΙΚΣ ΚΑΙ ΛΟΧΑΓΟ ΜΑΡΚ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ ΜΠΛΕΚ ΚΑΙ ΟΛΑ.ΜΗΝ ΑΚΟΥΩ ΤΕΤΟΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Ανώνυμος: "ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ,ΚΑΤΙ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΚΟΜΙΚΣ ΚΑΙ ΛΟΧΑΓΟ ΜΑΡΚ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ ΜΠΛΕΚ ΚΑΙ ΟΛΑ", ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω αν κάνεις πλάκα ή όχι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. λοιπον ειμαι και εγω φανατικος λατρης των κομιξ... ξερω αρκετους ελληνες κομιστες και μερικοι με εχουν βοηθησει(κανω και εγω μικρα κομιξ)...ο αρκας ειναι ο μονος που απεχθανομαι απο τους ελληνες...εχει ενα στυλ που δε το εξελισει και το χιουμορ του και οι ιστοριες ειναι κλασσικες πλεον(και για εμενα μισιτες)...υπαρχουν πολυ καλυτεροι ελληνες κομιστες αλλα τα βιβλιοπωλεια δε τους εχουν ανακαλυψει ακομα και βαζουν συνεχεια τις ηλιθιες ιστοριες του αρκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΑΣΤΕΙΟΙ ΕΙΣΤΕ Ο ΑΡΚΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΚΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλα, εσυ που γραψες το αρθρο πρεπει να σαι τελειως για το μπουτσο,ε; Βαριεμαι να αρχισω επιχειρηματολογια για την αξια του Αρκα γιατι τα ευκολως εννοουμενα παραλειπονται. Απλα μου τη δινει που γραφεις με ενα δασκαλιστικο τροπο και μιλας εκ του ασφαλους, ενω δε στηριζεις αυτα που γραφεις με επιχειρηματα που να στεκουν αλλα με δικες σου αποψεις που πηγαζουν απο την προκαταληψη σου προς το εργο του. Επιπλεον, αμφιβαλω αν εχεις διαβασει εστω δυο κομικ του, απ τη στιγμη που λες οτι ξεκινησε ικανοποιητικα με κοκκορα και ισοβιτη και επειτα επεσε κατακορυφα η αποδοση του. Και αυτο το λεω γιατι εχοντας διαβασει ΟΤΙ εχει βγαλει ο Αρκας μεχρι σημερα μπορω να σου πω με σιγουρια οτι Χαμηλες πτησεις και Καστρατο και Η ζωη μετα ειναι ΚΛΑΣΕΙΣ καλυτερα του κοκκορα. Και κατι ακομα. Κι ο/η δημιουργος του Death Note εμεινε στη ανωνυμια αλλα το DN ειναι ισως το καλυτερο manga/κομικ που εχει υπαρξει, απο αποψη πρωτοτυπου σεναριου. Αυτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χιλια σορυ, που σε εβρισα πιο πανω. Ολοι ειμαστε λιγο η πολυ προκατηλειμμενοι και ειδικα εγω εκνευριζομαι στις περιπτωσεις που καποιος αρχιζει να κριτικαρει κατι, αλλα επειτα για να περασει πιο ευκολα την αποψη του φτανει στο σημειο να γινεται μηδενιστης. Τελος παντων, καλη συνεχεια και παλι συγγνωμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τα αστεία του Αρκά ειναι για γέλια.

    Μόλις διαβάσατε ένα αστείο επιπέδου αρκά.

    Ακολουθεί σχέδιο με οδοστρωτήρα να πατάει τον αρκά.

    Αυτό ειναι το χιούμορ του αρκά. Λυπηρό. Με τα παραπάνω βγάζει 2 μήνες. θα αποτελούσαν και βελτίωση στο ροή του που είναι χειρότερη από αυτή των εμβόλισμα αστεία του family guy.

    Και αν πιστεύετε ότι δεν είμαι ακριβής για το χαμηλό επίπεδο του Αρκά, ακολουθούν παραδείγματα σε σύνοψη:

    -Όταν η μάνα του Μωυσή τον έριξε στο Νείλο, αυτός έκανε πλατσ.

    -Ο Χρηστός ήταν χημικός γιατί είπε την παραβολή του Αζώτου.

    -Αν αφαιρέσεις την ουσία από τη δευτέρια παρουσία μένει η δευτέρα παρ.

    -Νόμιζα οτι 12 ήταν οι 10 εντολές αλλά τελικά ήταν οι Απόστολοι.

    -Ένας πούλησε τη ζωή του στο διάβολο για να φτιάχνει γέφυρες και τον κάναμε οδοντίατρο.

    -Ου μοιχεύσεις, οί φονεύσεις
    -Ου να μου χαθείς

    Οι κολασμένοι βγάζουν στα καζάνια αλλά παίζουν μπάλα όταν λείπουν οι φύλακες.

    Το 66 ειναι στρογγυλοποίηση. Ο ακριβής αριθμός ειναι 665.98712.

    Μιλάγε για επίπεδο. Τύφλα να έχει ο Σεφερλής στις κακές του μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και κάτι άλλο. Αντικειμενικά ο αρκάς πουλάει το αστείο επιπέδου εφημερίδας που θα το διαβάζεις σε 5 δευτερόλεπτα σε μορφή βιβλίου. Περισσότερο είναι στο αντικείμενό του όταν δημοσιεύεται στον περιοδικό τύπο. Δεν είναι κόμικ. Κανένα βιβλίο του δεν είχε πλοκή πχ. Όσο ταιριάζει η μορφή βιβλίου σε αυτό που παράγει ο Αρκάς, ταιριάζουν και τα αστεία στα Σφηνάκια σε κωμωδία μεγάλου μήκους. Είναι όλα ανεξάρτητα και φευγαλέα. Δεν υπάρχει συνοχή. Όχημα για το λογοπαίγνιο είναι άλλωστε τα πάντα. Η φτήνεια υπάρχει και στο σχέδιο όπως και στο γράψιμο. Οι χαρακτήρες έχουν 7 θέσεις/εκφράσεις πχ και τις επαναλαμβάνει. Οι άνθρωποι που θαυμάζουν τον αρκά μάλλον δεν έχουν δει κόμικ. Οι περισσότεροι ίσως να διάβαζαν Αστερίξ μικροί αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξέρω κανέναν που να έχει βιβλία του αρκά και να έχει άλλο κόμικ σπίτι του που να το έχει αγοράσει την τελευταία πενταετία. Όσο λίγα και να ξέρεις, καταλαβαίνεις από το χαρτί και το στήσιμο ότι δεν πρόκειται για κάτι αξιόλογο. Ο καλός καλλιτέχνης προσπαθεί να μαζέψει το υλικό να χωρέσει στις προδιαγραφές αριθμού σελίδων κλπ. Ο αρκάς έχει το αντίθετο πρόβλημα, πως να το απλώσει να φανεί περισσότερο και αξιολογότερο. Τρεις σελίδες ένα χαζοπάνελ, επαναλήψεις με μεγαλύτερη κάλυψη, κλπ. Και τη γλώσσα να μην ξέρεις το καταλαβαίνεις ότι δε μιλάμε για τέχνη.

    Μη συζητάμε αν είναι καλός. Να συζητάμε αν είναι καλός σε αυτό που κάνει, γιατί αλλιώς δείχνουμε την άγνοιά μας και γινόμαστε αστείοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή